Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia SEALEY SEA VS0062 Inter Cars: Wyposażenie warsztatów - narzędzia i kompletne wyposażenie Twojego warsztatu. Przejrzyj nasz pełny katalog.
Agregaty prądotwórcze
Auto detailing
BHP odzież ochronna, rękawice, czyściwa, pasty do rąk, itp
Chemia motoryzacyjna
Diagnostyka
Elektronarzędzia
Elektryka, Oświetlenie warsztatowe
Inwestycje pod klucz: Warsztaty, Stacje Kontroli, Myjnie
Kompresory i instalacje sprężonego powietrza
Lakiernictwo samochodowe
Materiały reklamowe
Meble warsztatowe
Narzędzia
Narzędzia i kleje do szyb
Normalia
Obrabiarki
Obsługa akumulatorów
Obsługa klienta i organizacja pracy warsztatu
Obsługa ogumienia
Obsługa olejów i smarów
Obsługa pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Obsługa płynów roboczych
Obsługa układu klimatyzacji
Obsługa układu paliwowego i doładowania
Ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja
Opakowanie transportowe
Podnośniki, podpory, dźwigniki, żurawie
Pozostałe: Urządzenia, akcesoria, elementy itp.
Prasy
Szkolenia warsztatowe
Taśma uszczelniająca
Urządzenia czyszcząco-myjące
Urządzenia do kontroli geometrii kół
Urządzenia do obsługi karoserii i nadwozia
Urządzenia wyprzedażowe
Wyciągi spalin
Wydawnictwa warsztatowe
Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia Przyrząd do wykrywania nieszczelności uszczelki głowicy

* Zdjęcia pełnią rolę poglądową

Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia
Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia

Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia

SEALEY - Przyrząd do wykrywania nieszczelności uszczelki głowicy

Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia
Urządzenie diagnostyczne do układu chłodzenia

* Zdjęcia pełnią rolę poglądową

Cena katalogowa:
804.75 PLN netto
W magazynie:0szt.

Informacje o towarze:

GRUPA: Proste urządzenia diagnostyczne
Producent: SEALEY
Indeks: SEA VS0062

Dodatkowe informacje katalogowe:

Zwiń
Nazwa: Przyrząd do wykrywania nieszczelności uszczelki głowicy

Tester służy do wykrywania uszkodzeń uszczelki głowicy lub pęknięć głowicy w silnikach spalinowych chłodzonych płynem -bez demontażu głowicy.

 

* tester wykrywa powstanie przedmuchu pod głowicą dużo wcześniej niż inne tradycyjne metody

 

* obie komory napełniamy płynem reakcyjnym do około 1/2 wysokości (razem około 10ml)

 

* przyrząd jest odporny na uszkodzenia - nieograniczona trwałość

 

* płyn reakcyjny może być stosowany wielokrotnie(po kilkunastu godzinach powraca do pierwotnej niebieskiej barwy - kolor niebieski wskazuje również, że płyn w pełni odzyskał pierwotne właściwości)

 

W celu wykonania sprawdzenia łączymy tester, napełniony do połowy wysokości komór płynem reakcyjnym (około 10ml) z układem chłodzenia samochodu. Do podłączenia wykorzystujemy specjalne przyłącza-adaptery zależne od modelu samochodu zastępujące korek chłodnicy lub korek zbiornika wyrównawczego (można także wykorzystać odpowiednie stożki gumowe).

Następnie uruchamiamy silnik (najlepiej już rozgrzany) i kilkakrotnie wprowadzamy na podwyższone obroty w celu podniesienia ciśnienia spalania w cylindrach (istotne w przypadku początkowego stadium uszkodzenia). Jeżeli występuje uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub pęknięcie głowicy - część gazów spalinowych przedostaje sie do układu chłodzenia, a następnie do testera. Obserwujemy je w postaci pęcherzyków pojawiających się przy dnie komór urządzenia i przemieszczających się ku górze (pęcherzyki powstają także przy badaniu sprawnego silnika - przedostawanie się do testera gazów z układu chłodzenia). Jeśli do testera dostaną się gazy będące efektem spalania, to wchodzą one w reakcję chemiczną z płynem reakcyjnym umieszczonym w komorach. Obecność ich sygnalizowana jest zmianą zabarwienia płynu początkowo w pierwszej, a następnie także w drugiej komorze. System dwukomorowy umożliwia absorbcję pozostałości alkalicznych - (przedostanie się kropli płynu z układu chłodzenia) w pierwszej komorze, która spełnia dodatkowo rolę filtra.

W pełni miarodajna (decydująca) o wyniku testu jest zmiana barwy płynu w drugiej komorze.

 

W silnikach benzynowych następuje zmiana zabarwienia z niebieskiego na żółte, natomiast w silnikach wysokoprężnych z niebieskiego na zielone.

W przypadku uszkodzeń bardziej zaawansowanych wystarczy zassać kilkakrotnie gazy z układu chłodzenia przy pomocy gumowej gruszki połączonej z testerem, aby doprowadzić do przebarwienia płynu, a tym samym do jednoznacznego stwierdzenia występowania uszkodzenia.