Czytaj więcej
Zwiń
Model: GTL TRUCK ECO COMPACT
Typ urządzenia: Laserowe
Producent: PRECYZJA .
Obsługiwane pojazdy: samochody ciężarowe
TRUCK ECO COMPACT- przyrząd laserowo-mechaniczny na wózku
Stanowisko odkładcze, 2 zespoły pomiarowe, 2 obrotnice ciężarowe, 2 zaciski ciężarowe z kpl. łap specjalnych, rozpórka hamulca, wspornik ekranu pionowy krótki, zestaw liniałów pomiarowych (mechanizmy samocentrujące (2 szt.), listwy pionowe (4 szt.), listwy pionowe krótkie (4 szt.), wysięgniki (4 szt.), ekrany główne (4 szt.), ekrany zbieżności (2 szt.), zawiesie do naczepy (1 szt.), zawiesie do przyczepy (1 szt.), uchwyty magnetyczne (4 szt.))
Certyfikat ITS (luty 2017)
Truck Eco jest laserowym przyrzadem do kontroli geometrii ustawienia kół pojazdów dwu- i wieloosiowych: samochodów
ciearowych, autobusów, naczep i przyczep posiadajacych obrecze w zakresie srednic od 14”do 24”.
Przyrzad ten pozwala na dokonywanie pomiarów wzgledem osi symetrii ramy pojazdu, która w przypadku samochodów
ciearowych, autobusów, naczep i przyczep jest podstawowym elementem nosnym ich podwozi.
Przyrzad pozwala na kontrole nastepujacych parametrów informujacych o stanie geometrii kół:
- zbienosci indywidualnych kół przednich ,
- zbienosci całkowitej kół przednich ,
- zbienosci indywidualnych kół tylnych,
- zbienosci całkowitej kół tylnych,
- katów pochylenia kół przednich i tylnych ,
- kata przesuniecia kół tylnych,
- sladowosci kół,
- katów wyprzedzenia osi sworzni zwrotnic,
- katów pochylenia osi sworzni zwrotnic,
- rónicy katów skretu kół przy skrecie o 20°,
- maksymalnych katów skretu kół.
Dzieki bogatemu i uniwersalnemu wyposaeniu przyrzad jest przystosowany do przeprowadzania pomiarów we wszystkich typach
samochodowych stacji diagnostycznych oraz w warsztatach naprawczych. Wymagana jest jedynie wypoziomowana twarda podłoga
i ewentualnie dodatkowo kanał (do przeprowadzania regulacji) lub podnosnik diagnostyczny.
Do wykonywania pomiarów katów poziomych kół tylnych przyrzad Truck Eco wykorzystuje niskoenergetyczny i bezpieczny laser
półprzewodnikowy oraz zestaw liniałów pomiarowych umoliwiajacych bazowanie na ramie pojazdu. Na liniałach tych zawieszane sa
słuace do rzutowania promienia laserowego płaskie ekrany posiadajace podziałki, na których realizowany jest odczyt katów poziomych
kół tylnych. Podziałki tych ekranów tworza siatke pomiarowa bazujaca na osi ramy pojazdu. Zastosowanie lasera umoliwia pomiar
nawet przy bardzo intensywnym nasłonecznieniu. Pomiar katów pionowych realizowany jest przy uyciu mechanizmu krzywkowego.
Do kompensacji bicia układu koło-zacisk wykorzystano promien lasera oraz specjalne kompensatory bicia znajdujace sie na zaciskach.
Zespoły pomiarowe przyrzadu Truck Eco sa zasilane bezprzewodowo przy uyciu umieszczonych w nich na stałe pakietów baterii
akumulatorów. Sa one automatycznie doładowywane po kadym odłoeniu zespołów pomiarowych na stanowisku odkładczym. Istnieje
równie moliwosc przewodowego zasilania zespołów pomiarowych podłaczonych do zasilacza.
Dane techniczne Truck Eco
Zakresy pomiarowe przyrzadu do pomiaru:
• zbienosci indywidualnej koła przedniego.............................................. ±35
• zbienosci całkowitej kół przednich........................................................±1° 10'
• zbienosci indywidualnej koła tylnego....................................................... ±35
• zbienosci całkowitej kół tylnych...........................................................±1° 10'
• kata pochylenia koła................................................................................. ±5°
• kata wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy...................................... - 5° ÷ ±18°
• kata pochylenia osi sworznia zwrotnicy........................................... - 5° ÷ ±18°
• kata przesuniecia kół tylnych ................................................................. ±35
• sladowosci kół (skale ekranów głównych) ........................................±400mm
• katów skretu kół (skale obrotnic)....................................................... ±60°
Dokładnosc pomiaru poszczególnych parametrów:
• zbienosc indywidualna koła przedniego................................................. ±5
• zbienosc indywidualna koła tylnego ...................................................... ±5
• kat pochylenia koła................................................................................... ±5
• kat wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy................................................. ±10
• kat pochylenia osi sworznia zwrotnicy...................................................... ±10
• sladowosc kół........................................................................................... ±2mm
• rónica katów skretu kół i maksymalny kat skretu kół .............................. ±1°
Rozdzielczosc wskazan (działka elementarna)
• skala kata pochylenia koła ...................................................................... 5
• skala kata wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy....................... 10
• skala ekranu zbienosci ......................................................................... 5
• skala ekranu głównego (sladowosc kół) ................................................. 1mm
• skala obrotnicy (rónica katów skretu kół i maksymalny kat skretu kół) .. 1°