* Zdjęcia pełnią rolę poglądową
TEXA - TEXA AXONE S TPS +Navigator NANO S (TPMS) - Zestaw diagnostyczny dedykowany do obsługi czujników ciśnienia w ogumieniu z oprogramowaniem FAST FIT
* Zdjęcia pełnią rolę poglądową
GRUPA: | Testery usterek | |
Producent: | TEXA | |
Indeks: | TEX Z11013 |
Dynamiczny i nieprzerwany rozwój elektroniki napędzany przez producentów pojazdów objął już wszystkie części pojazdu. Dzisiaj już nie tylko tradycyjne warsztaty mechaniczne muszą posługiwać się na co dzień wielomarkowym narzędziem diagnostycznym do połączeń ze sterownikami elektronicznymi, ale zmuszone są do tego także inne punkty obsługi klienta wyspecjalizowane w działalności motoryzacyjnej, takie jak na przykład warsztat wulkanizacyjny, stacja benzynowa, która wykonuje wymianę oleju czy inne drobne operacje serwisowe, tuner zawieszenia, czy warsztat FAST-FIT.
Warsztaty nieposiadające narzędzia diagnostycznego będą musiały rezygnować z coraz większej liczby napraw na nowoczesnych pojazdach, nieuchronnie stawiając pod znakiem zapytania przyszłość swojej działalności. Do tej
pory jednak, na rynku nie było dostępne narzędzie diagnostyczne, które mogłoby zaspokoić potrzeby tych kategorii specjalistów. Zmuszeni byli korzystać z kompleksowych urządzeń opracowanych dla tradycyjnego rynku napraw diagnostycznych, rozbudowanych i kosztownych, nie będąc w stanie wykorzystać większości funkcji w nich zawartych. Lukę tą uzupełniła TEXA proponując narzędzie AXONE S (dostępne także w zestawie z interfejsem pojazdu Navigator nano S, z komunikacją Bluetooth), które wprowadza po raz pierwszy koncepcję Diagnostic Tool Multiutility: dzięki różnym konfiguracjom każdy warsztat może idealnie dostosować go do swoich potrzeb zawodowych. W ten sposób pozyskuje narzędzie zapewniające kompletną obsługę operacji na co dzień wykorzystywanych w swojej pracy, szybką i intuicyjną nawigację oraz brak zbędnych funkcji oprogramowania.
AXONE S utility TPS
AXONE S w konfiguracji TPS jest wyjątkowym narzędziem dla warsztatów wulkanizacyjnych. Jak wiadomo, od pierwszego listopada 2014 r, wszystkie pojazdy przeznaczone do przewozu osób muszą być obowiązkowo, zgodnie z prawem europejskim, seryjnie wyposażone w system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System – System Monitorowania Ciśnienia w Oponach). Do tego celu powszechnie stosowane cztery czujniki umieszczone na zaworach kół, zasilane mini baterią litową i połączone drogą radiową z centralką w pojeździe, z których każdy mierzy ciśnienie, temperaturę i obroty. Jest to, zatem niezwykle zaawansowany system, niezwiązany przy tym jednym konkretnym standardem
w zakresie formy, miejsca montażu czy częstotliwości fal radiowych, wymagający zaawansowanego technologicznie urządzenia do przeprowadzania jakichkolwiek czynności konserwacyjnych.
Zastosowanie takiego urządzenia okazuje się konieczne nie tylko w przypadku wadliwego działania systemu odczytu lub uruchamiania się kontrolki alarmowej, lecz także podczas wszelkich rutynowych prac związanych z oponami, wykonywanych na co dzień przez warsztaty wulkanizacyjne, takich jak wymiana opon, sezonowa zmiana opon letnie/zimowe oraz rotacyjna wymiana opon celem optymalizacji ich zużycia.
W zestawie z USB TPS KEY oraz z interfejsem Navigator nano S pracującym na oprogramowaniu IDC4a TPS, AXONE S umożliwia wykonanie wszystkich operacji elektronicznych zarówno na czujnikach kół jak i na sterownikach elektronicznych zarządzających pracą ogumienia, czego pozbawionych jest wiele innych urządzeń diagnostycznych. Zestaw wykonuje oczywiście również kasowanie kontrolek awaryjnych.
Wyjątkowo szeroka baza danych może być okresowo aktualizowana poprzez odbieranie nowych wersji oprogramowania.
AXONE S TPS
wraz z modułem TPS KEY oraz interfejsem Navigator Nano S to mobilny zestaw diagnostyczny firmy Texa dedykowany do obsługi systemow TPMS w pojazdach. Zestaw pozwala na komunikację nie tylko z czujnikami TPMS, jak w przypadku rozwiązania standardowego, ale i ze sterownikami pojazdu poprzez gniazdo OBD. Ponadto, AXONE S TPS wyposażony został w oprogramowanie FAST-FIT – dzięki niemu możliwości diagnostyczne zostały rozszerzone o szeregu innych funkcji z zakresu m.in. elektroniki zawieszenia, wymiany i kontroli elektroniki klockow hamulcowych, wymiany akumulatorow, systemy start-stop oraz pojazdy elektryczne), regeneracji filtrow cząstek stałych, wymiany zestawu wskaźnikow, oświetlenia i wiele innych.